Yay! (inte)

Herregud!
Har nu precis kommit hem från vandringen runt nån sjö vid sandemar lr nått. Har ingen aning vart vi gick.. :S Det har inte varit roligt ska jag säga er.
Det började med att när vi klev av bussen så visste ingen vart vi skulle typ. Lärarna som också var på bussen (2st) visste inte vart vi skulle, så tillslut går lite mer än halva gruppen åt ena hållet medans dem jag gick med gick åt andra hållet för att en som gick med oss visste typ var vi skulle gå. Så vi (jag och 2 andra i min klass) går då med dem och dem.. Vi va kanske 12st. Medan den andra gruppen som gick åt andra hållet (åt rätt håll säkert) kanske va 20, 25. I alla fall vi fortsätter gå längs vägen i kanske 10 minuter, vi svänger sen in i skogen och går och går och går.. Tillslut har vi gått ifrån lärarna och några andra som gick med oss.. Men aja vi fortsätter gå och undrar om vi går rätt å så men fortsätter tills vi kommer fram till ett stall/bondgård. Vi bestämmer oss fär att vänta på lärarna och resten som kanske är 10 min längre bak och tar en liten paus. Efter ett tag så kommer dem och vi "prickar" av oss att vi e där. (och plågar oss själva) xD :S Eftersom dem inte har någon lista på vilka som ska vara där så får vi göra så att vi skickar sms till en av lärarna med våra namn.. hmm.. (man undrar ju egentligen hur dem har planerat detta, skolan/lärarna) Dem släpper oss sen "fria" och vi fortsätter gå.. Vid det här laget så har man ju börjat bli hungrig också men vi har inte gått förbi någon rastplats eller någonstans där man i alla fall kan sitta, så till slut får vi äta medan vi går. Som tur hade jag macka med mig och saft så det gick ganska bra att äta medan man gick, kom på att jag skulle ha med mig varm oboy precis innan jag skulle ta bussen så det fick bli saft istället. mmm. gott med kall saft när det är svinkallt ute.. I början av våran vandring kunde jag inte känna tårna men tillslut så blev jag lite varm och frös inte lika mycket, förutom om fingrarna som var kalla hela tiden. Blev alldeles röda. hehe  

Tillslut efter 1 timme och 45 min (kändes som en evighet) så ser vi ett vägräcke, hallelujah, en väg. xD Det va en hallelujah moment asså. Det var som tur en busshållplats nästan precis där vi kom ut från skogen och jag kollar när bussen går, upptäcker då att den går om en kvart.. vilken lättnad eftersom den bara går en gång i timmen. :/

Och nu sitter jag här och fortfarande är frusen om fingrarna, eftersom jag bara hittade en vante i morse. xD yay! Vilken lyckad dag.

Aja nu blev det ett väldigt långt inlägg, ingen som kommer orka läsa hehe så här långt har jag aldrig skrivit. :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0